Industry

Hμερίδα του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου για την ευρωπαϊκή κινηματογραφική πολιτική

στα 10

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μάς ενημερώνει για όλα όσα συνέβησαν στην ημερίδα για την ευρωπαϊκή κινηματογραφία που οργάνωσε το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου και αφορούν (και) την Ελλάδα.

Hμερίδα του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου για την ευρωπαϊκή κινηματογραφική πολιτική

Στις 25 Ιανουαρίου, πριν καν παρέλθει ο πρώτος μήνας της Γαλλικής Προεδρίας, το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC) και το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας διοργάνωσαν ημερίδα στην οποία έθεσαν ως ζητούμενα την κοινή προσέγγιση που θα ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο, αλλά και τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, που θα εγγυώνται το παρόν και το μέλλον της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής βιομηχανίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη συνοχή της.

Διαβάστε αυτούσιο το δελτίο Τύπου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, σχετικά με την ελληνική συμμετοχή στην ημερίδα αλλά και τις προσδοκίες του ΕΚΚ από τη στενή συνεργασία με τη γαλλική κινηματογραφία.

Η Γαλλική Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης άνοιξε ένα γόνιμο διάλογο γύρω απ’ όλα τα σημερινά κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον κινηματογράφο και το οπτικοακουστικό στην Ευρώπη, μιας κι αυτά βρίσκονται πολύ ψηλά στην προεδρική ατζέντα της. Στις 25 Ιανουαρίου, πριν καν παρέλθει ο πρώτος μήνας της Γαλλικής Προεδρίας, το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC) και το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας διοργάνωσαν ημερίδα στην οποία έθεσαν ως ζητούμενα την κοινή προσέγγιση που θα ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο, αλλά και τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, που θα εγγυώνται το παρόν και το μέλλον της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής βιομηχανίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη συνοχή της. Στην ημερίδα αυτή, την οποία χαιρέτησε η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Roselyne Bachelot-Narquin, αισθητή ήταν η παρουσία της Ελλάδας: ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης συνέδραμε στη συζήτηση που αναπτύχθηκε, ενώ το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κλήθηκε να συμμετάσχει ως παρατηρητής. Οι Γάλλοι φέρονται αποφασισμένοι να προωθήσουν άμεσα μια νέα πολιτική απέναντι στους Αμερικανούς και στις πλατφόρμες τύπου Netflix, πιο σύνθετη και πιο παραγωγική από τα τείχη του προστατευτισμού, αναδεικνύοντας ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Ευρώπης στο μέτωπο αυτό τη δημιουργικότητα και την πολιτισμική ποικιλομορφία της κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής βιομηχανίας της.

Οι δύο πυλώνες του οπτικοακουστικού μέλλοντος της Ευρώπης

Η πανδημία επέβαλε άρδην αλλαγές που ήδη είχαν φανεί στον ορίζοντα της παγκόσμιας διανομής λόγω της ψηφιακής επανάστασης. Στις νέες αυτές συνθήκες η προστασία του ευρωπαϊκού έργου απαιτεί πολιτικές που θα το επαναπροσδιορίζουν, ενισχύοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, αλλά και την ανταγωνιστικότητά του. Παράλληλα, η αναγκαία προσαρμογή της ευρύτερης οικονομίας στην πράσινη ανάπτυξη αναδύεται δειλά ως μια νέα κατάσταση ικανή να επηρεάσει την ευρωπαϊκή κινηματογραφική και οπτικοακουστική βιομηχανία.

Ο Πρόεδρος του CNC Dominique Boutonnat, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της ημερίδας, αναφέρθηκε σε δύο πυλώνες που στηρίζουν το κινηματογραφικό και ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης. Ο πρώτος αφορά τις πολιτιστικές, αλλά και τις περιουσιακές αξίες (από τις έτοιμες ταινίες και τα οπτικοακουστικά έργα, μέχρι τις υποδομές της κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής βιομηχανίας). Ο δεύτερος πυλώνας σχετίζεται με τον επαναπροσδιορισμό του ευρωπαϊκού κινηματογραφικού ή οπτικοακουστικού έργου ως προς τη σχέση εθνικότητας και πηγής χρηματοδότησης.Στην εποχή των ψηφιακών πλατφορμών και της τεχνολογικής έκρηξης η Ευρώπη θα πρέπει να λάβει επιθετικά κι όχι αμυντικά μέτρα, να επενδύσει στην καινοτομία, αλλά και στα νέα ταλέντα και να δημιουργήσει κίνητρα για την εισροή ιδιωτικής χρηματοδότησης στα κινηματογραφικά και οπτικοακουστικά έργα της. Επίσης πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι η διάδοση των έργων αυτών εντός της ευρωπαϊκής αγοράς, μεταφράζοντάς τα σε όλες τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, καλείται η Ευρώπη να ενισχύσει την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Ο κύριος Boutonnat επεσήμανε τέλος την ανάγκη ανάπτυξης νέου κοινού και μέσα από την αποκατάσταση και ψηφιοποίηση της κινηματογραφικής κληρονομιάς της Ευρώπης, η οποία πρέπει να προβάλλεται σε κινηματογραφικές αίθουσες και όχι κατευθείαν σε ψηφιακές πλατφόρμες.

Η Ελλάδα στον χάρτη

Ο Έλληνας υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης ανάμεσα σε άλλα αναφέρθηκε στη θέση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό κινηματογραφικό χάρτη υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει για αυτή η αναθεωρημένη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις κινηματογραφικές συμπαραγωγές. Αναφέρθηκε επίσης στην κινητικότητα που παρατηρείται στη χώρα μας στον τομέα της προσέλκυσης ξένων παραγωγών για να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στη χώρα μας, αλλά και στη σημασία του να γυρίζονται ελληνικές ταινίες. Η επένδυση στους ανθρώπινους πόρους μέσω της επιμόρφωσης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Ελλάδας για την ανταγωνιστικότητα της κινηματογραφικής παραγωγικής της βάσης.

Για την πρωτοβουλία αυτή της Γαλλικής Προεδρίας που αποσκοπεί στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον κινηματογράφο, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας δηλώνει: «Το ΕΚΚ επιδιώκει την ενδυνάμωση της παρουσίας του, ως ομότιμος εταίρος κατά τα πρότυπα των άλλων εθνικών κέντρων κινηματογράφου, στην αναμόρφωση της πολιτικής που επιχειρείται, έχοντας ως γνώμονα την ανάγκη η ελληνική Πολιτεία να δώσει τα αντίστοιχα θεσμικά και οικονομικά εργαλεία που απαιτούνται για ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφίας σε αυτό δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Παράλληλα, σταθερή θέση του είναι η διεύρυνση της συνεργασίας με τις υπόλοιπες εθνικές κινηματογραφίες στο πλαίσιο των συμπαραγωγών, αλλά και της κυκλοφορίας των έργων, αξιοποιώντας και τους παραδοσιακούς δεσμούς με χώρες όπως η Γαλλία».

γιατρο